Begin met zoeken

Bijzonder overnachten in het Stro-Hotel

"Slapen-in-stro, dat is toch iets van vroeger?"

Ja dat klopt! En wij (en inmiddels vele gasten) hebben ook ontdekt hoe heerlijk en comfortabel een bed van stro kan zijn. Slapen in stro in ons Stro-Hotel is nostalgisch, comfortabel, bijzonder! Het bed veert en deint een beetje, vormt zich naar je lichaam, geeft warmte in de winter en bij hoge zomerse temperaturen juist een beetje verkoeling. Zo'n verblijf in het Stro-Hotel past ook uitstekend als je gaat voor eco-toerisme en een duurzame vakantie-bestemming zoekt.

Het Stro-Hotel is zeer geschikt als een romantisch verblijf met z’n tweeën, maar leent zich ook uitstekend als groepsaccommodatie voor het hele gezin, vriendengroepen, voor feestgangers, en voor vergaderingen, meerdaagse trainingen

Het Stro Hotel bestaat uit drie Iglo's van stro, een Strokasteel en de Hooizolder. Liever geen stro in je bed?! Kom dan slapen in een van de 4 unieke Western huifkarren. Voor grotere groepen is het mogelijk te boeken voor een combinatie van de verschillende accommodaties.

Ontbijt kan worden bijgeboekt. De volgende morgen wordt dan een uitgebreid ontbijt gepresenteerd: o.a. verse warm gebakken broodjes, croissants, diverse lekkernijen en hete koffie. Pure verwennerij dus. Het is mogelijk van tevoren te kiezen tussen een standaard ontbijt (= vegetarisch) en een ontbijt met ook een keuze aan vleeswaren.

Stro Hotel Hayema Heerd is ook verrassend in haar aanbod voor:

Vaak wordt de vraag gesteld of honden welkom zijn op de Hayema Heerd. Antwoord: helaas, honden en andere huisdieren zijn niet toegestaan.

LET OP: voor boekingen van oktober t/m april worden extra kosten voor energie in rekening gebracht.

Strokasteel

In deze prachtige ruimte slaap je op een groot bed, opgemaakt met een dik pak stro, een comfortabel topmatrasje, donzen dekbed en fraai bedlinnen. En dit alles héél romantisch onder een klamboe. Het Strokasteel is geschikt voor twee tot max. zes personen. Ideaal en op en top romantiek voor met z'n twee. Ook voor een gezin met kinderen of een kleine vriendengroep is het een heerlijke plek. Het Strokasteel heeft een badkamer en een ruime eethoek met fraai zicht op de landerijen.

Als prins en prinses in een sprookjeskasteel van stro

Stro-iglo

't Is rond, 't is knus, 't is verrassend ruim van binnen, het ruikt naar puur en natuur, en als je naar boven kijkt zie je de eerste vogels overvliegen. Kom binnen in de stro-iglo. De stro-iglo is geheel gebouwd van strobalen, en biedt een gevoel van intimiteit en gastvrijheid. Wind en weer worden buiten gehouden. Binnen is het warm en gezellig met een kleine kachel. Geniet van de rust en het fraaie uitzicht over de landerijen vanaf je eigen terrasje. Geschikt voor twee - vier personen.

Bijzonder overnachten mét zicht op de sterren.

Hooizolder voor groepen

Acht knusse bedsteden op een rij en drie comfortabele tweepersoons bedden onder een fraaie klamboe. Dat is de groepsaccommodatie op de hooizolder. De begane grond biedt veel ruimte als gemeenschappelijke plek, voor samen eten, drinken, dansen, spelen enz.

Hier kan geen hotel of standaard groepsaccommodatie tegen op. Deze sfeervolle ruimte is geschikt voor familieweekenden, vriendengroepen of na een feestavond. Alle voorzieningen voor een geweldig groepsuitje zijn aanwezig.

De hooizolder is geschikt voor 14 personen.

Huifkar

Ga terug in de tijd en kom slapen in een typische Western Huifkar. De huifkar wordt geplaatst bij ons op het terrein waarbij je gebruik kunt maken van alle faciliteiten. Wil je op een écht Western avontuur?! Boek dan de huifkar op expeditie. Bij dit avontuur slaap je met de huifkar ergens midden in het Groningse landschap. Vergeet niet een ontbijtmand bij te boeken. Succes gegarandeerd!

quote top icon

Ervaringen gasten

quote icon

Even helemaal eruit, heerlijk samen zonder onze 2,5 jarig dochter… Samen weer eens wakker kunnen worden… Het is goed gelukt! Want het is hier geweldig! We hebben ons echt prins en prinses gevoeld in dit mooie kasteel. We zijn hier goed in de watten gelegd… euhm, in het stro dan. Groeten Rob en Paula Bijl.

Rob en Paula Bijl

Dit was het beste uitje sinds jaren. – naar de boer voor de invoeringscursus – wadlopen met kinderen - spelen en alleen maar spelen en wat is de iglo leuk en mooi. Tip: maak het ontbijt wat minder lekker zo wordt ik echt te dik. Dank voor alles en zeker tot ziens.

Carlotte, Pieter, Lieke en doortje

Ook wij hebben een nachtje mogen vertoeven in de iglo wij vonden het een super leuke ervaring, iets wat je anders nooit zult meemaken. We hebben genoten van de regen op het dak. Alleen niet al te best geslapen. Maar dat moet de pret niet drukken. Eerst maar eens wachten op het ontbijt

Jordi en Shannon

Jammer dat wij hier tegelijk waren met andere gasten die vonden om 3 uur ’s nachts, het drumstel uit te proberen. Dat is dan ook de enige wanklank. Top geslapen, origineel, gastvrij, genoten. Ontbijt klasse!

johanna

wat vonden we het fijn, op dit prachtige domein. 1 nacht waren we in het kasteel van stro, voor de kindjes een droomcadeau. Even prins en prinses, weg van alledaagse stress. Het was een onvergetelijke nacht en dag en vertrekken daarom met een brede glimlach! liefs uit België P.s. vergeet ik bijna bedankt voor het super lekkere ontbijt. Nu zijn we echt weg, tot onze grote spijt…

Ilona, Freddy Noor en Fiene

Fantastische overnachting gehad in de stro-iglo. Even helemaal weg van drukte, heerlijk ontspannen, genieten van het uitzicht en ontzettend genieten van het uitgebreide ontbijt vol verse producten. Ook de gastvrouw staat voor je klaar, evenals haar lieve honden. Zeker een aanrader, zowel voor jong en oud.

Richard & Kim

Wij hadden de stro-iglo en om eerlijk te zijn moesten we echt eerst even landen. Vanuit de hectiek met tv en internet naar helemaal niks, rust! Maar toen we eenmaal geland waren………………. Heeeeeeeerlijk geslapen, gelezen, ontbijt in het zonnetje, kortom; COMPLETE ONTSPANNING! Een echte aanrader

Lydia van Drunen

Wij hebben het ontzettend naar onze zin gehad. Super leuke locatie en heerlijk verzorgd, dus helemaal prima.

Petra Schuilenga-Hut,

We hebben een leuke avond gehad. Zeer vriendelijke gastvrouw en een top ontbijt! Heel leuk om in een andere wereld te duiken. Een speciale ervaring in een prachtige, rustige en mooie omgeving. De badkamer en keuken zijn erg schoon! Echt top, top, top!

Rutger en Jorinda

Beste Wil & Hans, bedankt voor een echt geweldig verblijf in Hayema Heerd. Het was de hele lange reis van Denemarken waard. Zo'n prachtige omgeving in dit vriendelijke land. Het ontbijt was ook heerlijk! Beste wensen, Ole & Lisbet

Ole en Lisbet

Het was een uitstekende ervaring. De sfeer van de iglo is super mooi en rustig, waardoor je het gevoel hebt hier in een andere wereld te wonen. Het ontbijt was super lekker en overvloedig! Hartelijk dank voor het warme welkom. Met groeten uit België

JC en Deborah

26 mei 2019 Beste Hans, Bedankt voor het fantastische verblijf in de Stro iglo. Wat een mooie omgeving, gave plek om te overnachten en de rust. Een heel fijn welkom en een heerlijk ontbijt. Ook wij hadden de overnachting cadeau gekregen voor ons huwelijk en we zouden het zelf ook zo cadeau doen. Groetjes Jorg en Sophie

Jorg en Sophie

27-04-2019 Als cadeau gekregen voor ons huwelijk. Wat een leuk idee. We hebben er zelfs een nachtje aan vast geplakt. Heerlijk geslapen, wat een rust!! Bij de Theefabriek een heerlijke Groningse Theetafel gedaan. Ook een aanrader Het ontbijt is zeer luxe en lekker. Wellicht komen we met de camper en/of motoren nog eens langs. Groet, Jeroen en Yvonne

Jeroen en Yvonne

6 april 2019 Echt een super weekend. Heerlijk gegeten en heerlijk geslapen. Echt een aanrader. Groetjes, de fam. Nijssen

Fam. Nijssen

22 april 2019 Beste Hans en Wil, Wij hebben mijn vriendin samen met haar kinderen een "STRO WEEKEND" aangeboden. WAT EEN WEEKEND! Rust, rust en nog eens rust. Heerlijk geslapen en lekker gedoucht. Echter twee verwijten: A) Waarom hebben jullie zo'n wereld hond. We noemen hem Boris. Zijn eigen naam kunnen we niet uitspreken. B) Waarom hebben jullie zo'n wereldleven, waarin je mensen alleen maar blij maakt?! Wij zijn al dagen opzoek geweest naar de 5 sterren die jullie verdienen. Dan hebben we het nog niet eens over het ontbijt gehad. Een 10+ en een Griffel. Menig 5 sterren hotel kan hier een voorbeeld aannemen. Nogmaals hartelijk dank en zeker tot ziens!! Groetjes Fabienne, Dominique, Alie en Johanna

Fabienne, Dominique, Alie en Johanna

24-25 november 2018 Wat een hartelijk ontvangst en prachtige accommodatie. We hebben een heerlijke nacht gehad in de stro-iglo. Gister hebben we lekker pizza's gegeten bij het Derde Perron en vanochtend werden we begroet met een heerlijk ontbijt. We zzullen nog vaak aan dit nachtje weg terugdenken.

Tom en Inge

Leuke ervaring en dat bij ons om de hoek. We zullen dit niet snel vergeten. Alles keurig geregeld en wat een geweldig ontbijt. Fiep en Evert

Fiep en Evert

Je kunt de wereld over reizen, met alle indrukken die daarbij horen. Alles wat je ontmoet, lijkt gewoon, de drukte van de stad, de grandeur van hotels, de chir van restaurants, de show van de shoppingmals en ga zo maar door...!! En dan kom je hier op het platteland van Groningen, het STRO-HOTEL.... Terug naar de tijd van....toen..... je jeugdjaren.....machtig..... Dank jullie wel! Liesbeth en Bert (80 jaar)

Liesbeth en Bert

Afgelopen weekend hebben we (10 oud-medestudenten) op de boerderij doorgebracht. We werden verwelkomd met koffie en Groninger cake. Daarna snel naar de buren om te helpen met het melken van de koeien, het voeren, schoonmaken van kalveren, enzovoort. Erg leuk om te zien wat er allemaal bij komt kijken bij het runnen van een melkveebedrijf. Daarna terug voor een drankje en we hebben genoten van een maaltijd in de ruime woonkamer. De vloerverwarming maakt het lekker warm, moderne toiletten en douches zijn geweldig! Slapen op de hooizolder op hooibalen is een unieke ervaring. Heel gezellig en warm. De volgende ochtend werden we verrast met een heerlijk en zeer uitgebreid ontbijt. Een aanrader om op deze unieke locatie te verblijven met deze gastvrije mensen.

Alexandro

Wat een geweldige entourage! Met een warm welkom van Will en de volgende ochtend een ongelooflijk ontbijt van Hans! We hebben echt genoten! Frank en Anouk

Frank & Anouk

Veel dank voor het warme welkom en de goede zorgen tijdens ons verblijf. Wij hebben overnacht in de prachtige groepsaccommodatie van Hayema Heerd. Inspirerend om op een luxe manier te overnachten in het stro. We hebben enorm genoten van ons verblijf, de workshop met de schapenherder en de mooie omgeving. Wij kunnen de workshop van harte aanraden aan andere organisaties die meer willen leren over hun (interne) samenwerking. Ons team heeft veel geleerd over leiderschapsrollen waarbij de schapen een prachtige spiegel zijn voor ons gedrag.

Landschapsbeheer Flevoland

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en wees de eerste die op de hoogte is van ons laatste nieuws. Volg ons ook op Facebook en Instagram!